الکترونیک، رباتیک و مکانیک

آموزش به زبان بسیار ساده و روان (از صفر تا بینهایت)

الکترونیک، رباتیک و مکانیک

آموزش به زبان بسیار ساده و روان (از صفر تا بینهایت)

الکترونیک، رباتیک و مکانیک

با سلام و عرض ادب خدمت هموطنان عزیز
در این سایت قصد داریم موضوعاتی که در حیطه الکترونیک ،مکانیک و برنامه نویسی ربات ها دارای جذابیت خاصی می باشد رو آموزش بدیم. امیدواریم که با نظرات شما عزیزان شاهد آموزشهای جامعی در این زمینه باشیم.
با تشکر

نویسندگان
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

يكشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۴، ۰۲:۴۰ ب.ظ

۰

 

کلیدها یکی از مهمترین و اساسی ترین قطعات مورد استفاده در مهندسی برق هستند. یک کلید با استفاده از نیروی مکانیکی خارجی اعمال شده باعث تغییر در سیگنال الکتریکی می شود. کلیدها برای روشن و خاموش کردن مدارات الکتریکی و یا تعویض آنها بکار می روند. اساسا هنگامی که یک کلید را فشار می دهیم اجازه می دهیم تا جریان به بقیه قسمت های مدار وارد شود. در هر جلسه یک کلید را با توضیحات کامل مورد بحث قرار می دهیم.

 

1-Pushbutton: کلید فشاری دارای یک مکانیزم بسیار ساده جهت تغییر وضعیت در مدار می باشد.

همانطور که در شکل ملاحظه می کنید در حالت عادی پایه های A و C به هم متصل هستند و همچنین پایه های B  و D به هم متصل هستند. هنگامی که کلید را فشار می دهیم هر 4 پایه به هم متصل می شوند.

 

 

در شکل زیر یک مدار شماتیک و نحوه کاربرد یک کلید در مدار را مشاهده می کنید.

 

 

معمول ترین کاربرد این نوع کلیدها در کیبردهای کامپیوتر است که روزانه با آن سروکار داریم. شاید در نگاه اول تشخیص اینکه کدام پایه ها به هم متصل هستند مشکل باشد به همین خاطر پیشنهاد می گردد به انحنای موجود روی پایه ها دقت نموده و پایه های به هم متصل شده را به این طریق تشخیص داد. در شکل زیر می بینید که دو پایه ای که انحنای آنها روبروی هم است به هم متصل هستند. شکل زیر وضعیت 4 پایه متصل به کلید برای حالتی است که کلید درحالت عادی است و فشرده نشده است.

 

 

در پناه ایزد یکتا باشید

قاسم قاسمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی